Αρχική » Ανακοίνωση της ΣΕΕΛΦΟ Πρέβεζας για τις Φορολογικές δηλώσεις.

Ανακοίνωση της ΣΕΕΛΦΟ Πρέβεζας για τις Φορολογικές δηλώσεις.

με Βασίλης Κούρκουλας

Την Παρασκευή 31/03 άνοιξε η πλατφόρμα για τις υποβολές Φορολογικών Δηλώσεων, όπως μας έχει συνηθίσει η Φορολογική Διοίκηση και φέτος έχει κάποιες νέες αλλαγές, με μία από αυτές να μην έχει να κάνει με κωδικούς αλλά την αλλαγή στις εκτυπώσεις όπου χρειάζεται πολύ περισσότερο χαρτί και προς το παρόν φαίνονται μη λειτουργικές,  παράλληλα για μια ακόμη φορά το σύστημα δεν έχει μέσα όλα τα δεδομένα άρα οι φορολογούμενοι θα πρέπει να μην είναι βιαστικοί.

Η συμπλήρωση και υποβολή της Φορολογικής Δήλωσης, ΔΕΝ είναι κάτι απλό και με ελάχιστα κλικ όπως παρουσιάζεται από τη Διοίκηση αλλά και από τα ΜΜΕ, ούτε πρέπει να γίνεται βιαστικά (όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές) για οποιοδήποτε λόγο , η σωστή αποτύπωση των δεδομένων μπορεί να προφυλάξει από μελλοντικά προβλήματα.

Τα Λογιστικά Γραφεία που σχεδόν στο σύνολο τους στο Νομό είναι μέλη του Συλλόγου μας, έχουν την επάρκεια για να διεκπεραιώσουν τη διαδικασία, παράλληλα προγραμματίζονται να γίνουν πλήθος ενημερωτικών σεμιναρίων-ημερίδων για την ορθή συμπλήρωση των εντύπων για να επιλύονται και τυχόν θέματα που ανακύπτουν.

Για καλύτερη εξυπηρέτηση προτείνουμε  (αν και αυτό εξαρτάται και από τι άλλες ιδιαιτερότητες έχει ο κάθε φορολογούμενος) να γίνεται γνωστό στο κάθε συνάδελφο τουλάχιστον τα εξής για το 2022 :

α) Εισοδήματα και περιουσία από όλες τις πηγές (ενοίκια, μετοχές , μερίσματα, συμμετοχές σε εταιρείες)

β) Τυχόν εισοδήματα και περιουσία εκτός Ελλάδας (οι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ στη δήλωση του παγκόσμιου εισοδήματος στην Ελλάδα)

γ) Αν φιλοξενεί συγγενή ή τρίτο άτομο στη κατοικία ή αν φιλοξενείται ο ίδιος. Ποια είναι η κύρια κατοικία δηλαδή για το έτος (ιδιόκτητη, εκμισθούμενη κλπ) και παράλληλα τα τυχόν άλλα ακίνητα που έχει τι τα κάνει.

δ) Μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, δικύκλων κλπ

ε) Μεταβιβάσεις ακινήτων (αγορές, πωλήσεις δωρεές) και τυχόν ανεγέρσεις αυτών με τα αντίστοιχα παραστατικά

ζ) Δάνεια και τυχόν δωρεές που έλαβε και έκανε ο κάθε φορολογούμενος

Ειδικά φέτος, κάθε φορολογούμενος, καλό θα είναι μαζί με την Φορολογική Δήλωση να ελέγχει και τα τυχόν μισθωτήρια που έχουν λήξει, αλλά δεν έχει γίνει η υποβολή της λύσης μίσθωσης στις εφαρμογές της ΑΑΔΕ, διαφορετικά η φορολογική αρχή θα τις θεωρεί ενεργές μισθώσεις με αποτέλεσμα να φορολογείται για ανύπαρκτα μισθώματα ο εκμισθωτής. Σε λίγο καιρό δεν θα μπορεί κάποιος να επέμβει για να βάλει τα σωστά μισθώματα στο έντυπο Ε2, άρα θα πρέπει να είναι σωστή η εικόνα των μισθωτηρίων. Αυτό σημαίνει και περισσότερο χρόνο απασχόλησης

Η ΑΑΔΕ κατόπιν πιέσεων και της Ομοσπονδίας μας προχώρησε στην δημοσίευση της Α.1044/2023  η οποία τροποποίησε τη ΠΟΛ.1162/2018 με σκοπό την  διευκόλυνση των υπόχρεων για δήλωση λύσης της συμφωνίας μίσθωσης.
Η απόφαση προβλέπει συγκεκριμένα :
Η παρ. 2 του άρθρου 9 της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1162/ 2018 απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ (Β’ 3579) αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Σε περίπτωση που συμφωνία μίσθωσης, για την οποία έχει υποβληθεί ηλεκτρονικά ή έχει κατατεθεί στη Δ.Ο.Υ. «Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας», έχει λυθεί μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2022, ο εκμισθωτής υποχρεούται να δηλώσει μέχρι την 30η Ιουνίου 2023 την ημερομηνία της λύσης, διαφορετικά η συμφωνία της μίσθωσης θεωρείται ότι είναι σε ισχύ.».,

Υπενθυμίζουμε και πάλι τι χρειάζεται για μια σύνταξη ή λύση μισθωτηρίου εφόσον αυτή γίνεται μέσω Λογιστικών Γραφείων :

Για την υποβολή έναρξης μίσθωσης

α) Έλεγχος Ε9 για το ΑΤΑΚ του ακινήτου

β) Σύνταξη χειρόγραφου μισθωτηρίου (προτείνουμε να γίνεται σε Νομικό)

γ) Πιστοποιητικό Ενεργειακής απόδοσης με ισχύ δεκαετίας (η μη προσκόμιση επιφέρει πρόστιμο)

Και για την λύση αυτής 

α) Υπεύθυνη δήλωση θεωρημένη από gov ή από Δημόσια αρχή με την ημερομηνία λύσης

Ή οποιοδήποτε άλλο μέσο όπου τεκμηριώνεται η εντολή προς το Λογιστική Γραφείο

Τέλος υπάρχει άλλη μια υποχρέωση για τις επιχειρήσεις που έχουν Ταμειακή(ες) μηχανή(ες) στις εγκαταστάσεις τους.

Μέχρι 30/6/2023 θα πρέπει οι επιχειρήσεις μέχρι τζίρο  100.000,00 ευρώ, να έχουν αναβαθμίσει τις ταμειακές τους μηχανές για τη διασύνδεση τους με τα pos.

Για  επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 100.000,00 ευρώ η προθεσμία αναβάθμισης είναι μέχρι 31/7/2023 .

Οι υπόχρεοι  πρέπει να απευθυνθούν στους τεχνικούς που τους έχουν εγκαταστήσει τις ταμειακές μηχανές έγκαιρα γιατί ΔΕΝ είναι δυνατό να γνωρίζει κανείς άλλος αν χρειάζονται αναβάθμιση ή αλλαγή.

Παράλληλα τρέχει και πρόγραμμα voucher για την μείωση του κόστους, θεωρητικά η αίτηση υπαγωγής είναι εύκολη οπότε μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος,  είτε μέσω του τεχνικού του είτε ακόμη και ο ίδιος να την ολοκληρώσει με τους κωδικούς taxis για να μην επιβαρυνθεί με επιπλέον κόστος για την αίτηση αυτή .

Η αίτηση αυτή έληγε στις 31/03 όμως έπειτα από παρεμβάσεις, τελικά με την τροποποίηση της Πρόσκλησης του Προγράμματος ΙΙΙ «Ψηφιακές Συναλλαγές», υπάρχουν αλλαγές στην ενότητα Χρονική διάρκεια και ορόσημα Προγράμματος όπως παρακάτω αυτές αναφέρονται .

6η-τροποποίηση-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ-ΙΙΙ-_-ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ.pdf (digitalsme.gov.gr)

Το Δ.Σ. του ΣΕΕΛΦΟ Νομού Πρέβεζας

Μπορεί να σου αρέσει επίσης

Αφήστε ένα σχόλιο

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?
-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00